AVIS DE PERTURBATIONS COVID-19 - Situation 28/03 à 09h00

En raison de l'épidémie COVID-19, des mesures exceptionnelles sont mises en place sur le réseau Fil Bleu.

INFO TRAFIC : Samedi 28 mars

L’ENSEMBLE DU RÉSEAU BUS + TRAM FIL BLEU EST PERTURBÉ - Mise en place d’un Service Minimum

RÉSEAU TRAM : 

A partir du samedi 28 mars :

Le premier départ direction Lycée J. Monnet : 5h28 
Le premier départ direction Vaucanson : 6h27
Dernier croisement à la gare : 22h28

Tram : horaires valables à partir du samedi 28/03

 

RÉSEAU BUS :

Jeudi 26 au samedi 28 mars : le réseau Bus circule de 5h37 à 21h23.

BUS : HORAIRES VALABLES DU JEUDI 26/03 AU SAMEDI 28/03

Dimanche 29 mars : le réseau Bus circule de 7h07 à 21h30.

BUS : HORAIRES VALABLES LE DIMANCHE 29/03

Lundi 30 mars au samedi 4 avril : le réseau Bus circule de 5h37 à 21h23.

BUS : HORAIRES VALABLES DU LUNDI 30/03 AU SAMEDI 4/04


Attention,
 les lignes de bus suivantes ne circulent pas :

  • Les lignes Spéciales 60 à 76 ;
  • Les lignes Citadines (C1 à C4) ;
  • Le lignes Résabus (R1 à R9).


Attention,
par mesure de précaution :
- les conducteurs ne vendent plus de titres à bord ;
- à titre exceptionnel, la montée à bord des bus s'effectue par les portes arrière ;
- l'agence commerciale est fermée ;
- les parkings relais ne vendent pas de titres (Sagerie, Vaucanson et Jean Monnet).

Pour vous déplacer, merci de vous munir de votre Attestation de Déplacement Dérogatoire.
Des contrôles peuvent être effectués à l'intérieur des bus et tram, par les services de l'Etat.


Merci d’acheter un titre de transport sur les distributeurs ou chez un dépositaire.
La liste des points de vente est consultable ici.

CONSULTER TOUTES LES INFORMATIONS SUR LA LUTTE CONTRE LA PROPAGATION DU COVID-19 

Nous vous remercions pour votre compréhension et votre patience.
L’équipe Fil Bleu

perturbations générales

AVIS DE PERTURBATIONS COVID-19 - Situation 28/03 à 09h00

Lire la suite ...

header3-2.jpg

Old Fares

To travel on the Fil Bleu bus + tram network, you must :

1. PURCHASE A MEDIA (CARD OR CONTACTLESS TICKET).

The contactless ticket can be purchased from the sales office or by post (Free for direct debit plans and €2 for other plans).

With your contactless card, you can load subscriptions and trips. The contactless ticket can be purchased from the ticket distributor, at our sales office, on-board the buses or at a point of sale. It costs €0.10. You can only reload it with travel plans.

2. RELOADING IT WITH TRIPS OR SUBSCRIPTIONS.

In order to travel in our buses and trams, you must reload your media (card or contactless ticket) withtrips or subscriptions. You can purchase them from the ticket distributor, the sales office; at our points of sale, on-board the buses or online. In order to avoid loading every month, you can opt for direct debit for subscriptions or trips (Liberté).

3. VALIDATE YOUR MEDIA EACH TIME YOU ENTER IN THE BUS OR THE TRAM.

All our vehicles are fitted with validators. You must hold your ticket or your contactless card in front of the validator even when you are getting on to a connecting vehicle. A message shall inform you about the validity of your ticket. If your ticket is not valid, you must buy another one from the driver under all circumstances.

Children under the age of 5 travel free on the network. In the event that your card is lost or stolen, call our customer relationship centre at +33 2 47 66 70 70. You must pay for the duplicate card (€5 for direct debit plans and €10 for all other plans).

 

DOWNLOAD THE CARD REQUEST

 

DOWNLOAD GENERAL TERMS AND CONDITIONS OF SALE

Rates valid from 1 August 2019