[COVID-19] - Informations au 15/01

Adaptations sur le réseau Fil Bleu

La modification du couvre-feu annoncée par le gouvernement à partir du samedi 16 janvier à 18h n'engendre pas de changement, l’arrêt des services Bus et Tram à 23h est maintenu.

Info TRAFIC : A partir du samedi 28 NOVEMBRE, LE SERVICE BUS+TRAM SE TERMINE VERS 23H :

Pour la ligne Tram 00A :

  • dernier départ de Vaucanson à 22h38.
  • dernier départ de Lycée J. Monnet à 23h36.

Pour les lignes 002, 003, 004 et 005 :

  • derniers passages en centre-ville de Tours vers 23h.Prenez soin de vous

Aucune modification sur les autres lignes du réseau.Vous pouvez vous reporter aux horaires des grilles horaires et des dépliants de ligne disponibles sur le site.

 

Agence Commerciale Fil Bleu

A partir de lundi 18 janvier, l'agence commerciale Fil Bleu est ouverte :

  • du lundi au vendredi de 7h30-18h
  • le samedi de 10h-17h

 

Pour le bien de tous, je porte obligatoirement un masque et je respecte les mesures d’hygiène en vigueur. Nous vous remercions pour votre compréhension et votre civisme.

 

Information Prioritaire

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WITH SUPPORT FROM THE METROPOLITAN AREA, FILBLEU IS COMMITTED TO ACCESSIBILITY FOR PEOPLE WITH REDUCED MOBILITY.

This involves many individuals, including wheelchair users, non-seeing, sight-impaired, deaf or hearing-impaired people, senior citizens, frail and illiterate passengers and riders loaded down with luggage or travelling with young children. Everybody should be able to travel in comfort on buses or trams!

The Equal Rights and Opportunity, Participation and Citizenship of People With Disabilities Act of 11 February 2005 and the decree of 13 July 2009 on making urban public transport accessible to people with disabilities and reduced mobility are a framework of actions aiming to create consistent accessibility across the entire network.

Ordinance 2014-1090 of 26 September 2014 on making public transport accessible to people with disabilities is the regulatory framework for the accessibility of public transport. The Fil Bleu network’s Accessibility Master Plan, drawn up by Tours Métropole Val de Loire and approved by the prefecture of Indre et Loire in 2013, spells out the details of how the Fil Bleu network’s bus/tram stops and stations, vehicles and passenger information are made accessible. The programmed accessibility agenda defines the planned accessibility of 500 “priority” stops (stops on a busy line or several lines, located near a busy area, etc.) by late 2018 with the aim of creating consistent accessibility across the entire network.